اللهم عجل لولیک الفرج

انتشار معارف و فضایل اهل بیت علیهم السلام

 
امام عسگری علیه السلام
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱٢:٠٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۱
 

چشمت روشن یا صاحب الزمان میلاد پدرت مبارک

از افاضات پر بار و گران سنگ و سرشار از معارف امام حسن عسگری علیه السلام

«أُوصیکُمْ بِتَقْوَى اللّهِ وَ الْوَرَعِ فى دینِکُمْ وَالاِْجْتَهادِ لِلّهِ وَ صِدْقِ الْحَدیثِ وَ أَداءِ الأَمانَةِ إِلى مَنِ ائْتَمَنَکُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فاجِر وَ طُولُ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجَوارِ. فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ(صلى الله علیه وآله وسلم) صَلُّوا فى عَشائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْکُمْ إِذا وَرَعَ فى دینِهِ وَ صَدَقَ فى حَدیثِهِ وَ أَدَّى الاَْمانَةَ وَ حَسَّنَ خُلْقَهُ مَعَ النّاسِ قیلَ: هذا شیعِىٌ فَیَسُرُّنى ذلِکَ. إِتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا زَیْنًا وَ لا تَکُونُوا شَیْنًا، جُرُّوا إِلَیْنا کُلَّ مَوَدَّة وَ ادْفَعُوا عَنّا کُلَّ قَبیح، فَإِنَّهُ ما قیلَ فینا مِنْ حَسَن فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ ما قیلَ فینا مِنْ سُوء فَما نَحْنُ کَذلِکَ.»:
لَناحَقٌّ فى کِتابِ اللّهِ وَ قَرابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللّهِ وَ تَطْهیرٌ مِنَ اللّهِ لا یَدَّعیهِ أَحَدٌ غَیْرُنا إِلاّ کَذّابٌ. أَکْثِرُوا ذِکْرَ اللّهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَ تِلاوَةَ الْقُرانِ وَ الصَّلاةَ عَلَى النَّبِىِّ(صلى الله علیه وآله وسلم)فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلى رَسُولِ اللّهِ عَشْرُ حَسَنات، إِحْفَظُواما وَصَّیْتُکُمْ بِهِ وَ أَسْتَوْدِعُکُمُ اللّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَیْکُمْ السَّلامَ.»:
شما را به تقواى الهى و پارسایى در دینتان و تلاش براى خدا و راستگویى و امانتدارى درباره کسى که شما را امین دانسته ـ نیکوکار باشد یا بدکار ـ و طول سجود و حُسنِ همسایگى سفارش مىکنم. محمّد(صلى الله علیه وآله وسلم)براى همین آمده است. در میان جماعت هاى آنان نماز بخوانید و بر سر جنازه آنها حاضر شوید و مریضانشان را عیادت کنید. و حقوقشان را ادا نمایید، زیرا هر یک از شما چون در دینش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته مىشود: این یک شیعه است، و این کارهاست که مرا خوشحال مىسازد. تقواى الهى داشته باشید، مایه زینت باشید نه زشتى، تمام دوستى خود را به سوى ما بکشانید و همه زشتى را از ما بگردانید، زیرا هر خوبى که درباره ما گفته شود ما اهل آنیم و هر بدى درباره ما گفته شود ما از آن به دوریم. در کتاب خدا براى ما حقّى و قرابتى از پیامبر خداست و خداوند ما را پاک شمرده، احدى جز ما مدّعى این مقام نیست، مگر آن که دروغ مىگوید. زیاد به یاد خدا باشید و زیاد یاد مرگ کنید و زیاد قرآن را تلاوت نمایید و زیاد بر پیغمبر(صلى الله علیه وآله وسلم) سلام و تحیّت بفرستید. زیرا صلوات بر پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) ده حسنه دارد. آنچه را به شما گفتم حفظ کنید و شما را به خدا مىسپارم، و سلام بر شما.

عیدی همه انشاله فرج پسرش مهدی عج باشه 11صلوات نثار امام عسگری علیه السلام


 
 
فلسفه و مخالفت بزرگان شیعه 2
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱٢:٢٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۳٠
 
من اعرض عن مطالعه العلوم الدینیه و صرف اوقاته فی افاده الفنون الفلسفیه فعن قریب لسان حاله یقول عند شروع شمس عمره فی الافول: تمام عمر با اسلام در داد و ستد بودم کنون می میرم و از من بت و زنّار می‌ماند.
ترجمه: شیخ بهائی در کشکول خود می‌فرماید: کسی که از مطالعه علوم دینی دوری کند و وقت خود را در فایده دادن فنون فلسفی بگذراد در زمانی که خورشید عمرش رو به پایان می‌رود، زبان حالش نزدیک است که بگوید: تمام عمر با اسلام در داد و ستد بودم ….
آیت الله العظمی وحید خراسانی:
ما امام صادق(علیه‌السلام) را نشناختیم.
اگر جعفــر بــن محمــد (علیه‌السلام) را می‌شناختیم، دنبال این و آن نمی‌رفتیــم، قــی کرده‌های فلاسفه یونان را نشخوار نمی‌کردیــم، زباله‌هــای عرفـــان اکسلوفان را هضم نمی‌کردیم، خواه ناخواه واماندیم و بیچاره شدیم و از ایــن اقیانــوس معرفت محروم شدیم. سخنرانی ایشان در شهادت امام صادق علیه السلام
آیت الله حاج سید ابوالحسن اصفهانی:
راضی نیستم کسی که در غیر فقه و اصول زحمت بکشد از این شهریه استفاده کند.
در جلسه‌ای که مدرسین نجف در آن دعوت شده بودند، فرمودند: «نجف کارخانه‌ی اجتهاد است، هرکس فلسفه و عرفان را می‌خواهد برود قم، من راضی نیستم این امور مطرح شود. همان ص .62
فضل بن شاذان:
نجاشی می‌گوید از جمله کتاب‌های فضل بن شاذان کتاب «ردّ بر فلاسفه» است.
آقامحمدباقر هزارجریبی غروی در آخر اجازه‌ای که به علامه بحرالعلوم(رحمة الله علیه) نوشته می‌فرماید: توصیه می‌کنم او را (بحر العلوم را) به تلاش در بدست آوردن مقامات عالی اخروی مخصوصاً تلاش در منتشر نمودن احادیث اهل‌بیت معصومین(علیه‌السلام) و دور انداختن تعلّقات و علاقه‌های پست دنیوی و این که مبادا عمر گرانبهای خودش را در علوم فلسفی که زیبا جلوه داده شده صرف نماید زیرا علوم فلسفی مانند سرابی است که به سرعت ناپدید خواهد شد و شخص تشنه آن را آب می‌پندارد. سفینه البحار ج 7
آیت الله العظمی خوئی(رحمة الله علیه):
سؤال: آیا آموختن فلسفه برای طلبه علوم دینی که با ادیان و عقاید دیگر بحث و تبادل آراء دارد لازم است؟ و آیا برای طلاب علوم دینی در انجام این وظیفه وجوب کفائی هست؟ و آیا می‌شود فلسفه را تحت عنوان مقدمه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست یا این که مقدمه‌ای برای محافظت از دین یا مقدمه برای هر دوی این‌ها؟ و اگر هم لزومی برای طلاب ندارد آیا اصلاً آموختن آن فایده‌ای دارد یا هیچ فایده‌ای ندارد؟ هم‌چنین آموختن فلسفه بر چه کسی جایز نیست (لطفاً پاسخ این قسمت را بطور کامل توضیح دهید) و اگر فرض کنیم که فهمیدن (کامل و صحیح) اصول فقه یا بعضی از ابواب آن متوقف بر دانستن فلسفه باشد آیا در این صورت ترجیحی برای آموختن همگانی آن هست؟ یا این که فقط برای طلبه‌ای که امید است انشاءا… آینده درخشانی داشته باشد خوب است؟
جواب: برای ما روشن نشده که بعضی چیزها متوقف باشد بر آموختن فلسفه بلکه در خلال اصول دین و اصول فقه به مقداری که لازم است به آن اشاره کرده‌اند . و اگر می‌ترسد که بر اثر آموختن آن گمراه شود حرام است.صراط النجاه ج 1
آیت الله صافی گلپایگانی:
تدریس و تدرّس فلسفه و عرفان مصطلح بطور آزاد مانند فقه و تفسیر و حدیث و علوم دیگر در حوزه‌ها و خصوصاً قرار دادن آن در برنامه دروس حوزوی و دانشگاهی بسیار خطرناک است و اجرای این برنامه‌ها و تشویق و تأیید آنان قابل توجیه نیست و اگر کسی در این حوزه‌ها گمراه شود علاوه بر این که خودش مسئول است ، مدرس و استاد نیز مسئول خواهند بود.نگرشی بر فلسفه و عرفان
علامه مجلسی(رحمة الله علیه):
مشهور این است که اول کسی که کتاب‌های یونانیان [کتب فلاسفه] را به زبان عربی ترجمه کرد خالد بن یزید بن معاویه بود.
شهید ثانی:
در خاتمه کتاب منیه المرید در باب اقسام علوم می‌فرماید: علوم دیگری باقی ماند که بعضی از آن‌ها مطلقاً حرام است مانند علم سحر، شعبده بازی و بعضی از مسائل فلسفی و بطور کلی هر عملی که موجب پیدایش شک در انسان شود حرام است
 
دوستان عزیز اگر اهل حق و پذیرش هستن که تاملی کنن در کلام این نوادر شیعه 
اگر هم باز میخوان تعصبی جلو بیان و توجیه کنن وقت این حقیر رو نگیرن چون حجت رو تمام کردم
                             صل علیک 110 لعن علی 310
                                               
 

 
 
ثقلین
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ٦:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢۸
 

دوستان عزیز این وبلاگ دشمنی با شخص یا گروه

خاصی نداره  وفقط هدف فریاد مظلومیت اهلبیت

و دفاع از مکتب ایشان میباشد و ترویج ثقلین و بس
                     

                یاحیدر صفدر                 


 
 
فلسفه ومخالفت بزرگان شیعه
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱٢:٥۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٧
 

وای بر اون کسایی که به جای کسب معرفت خاندان عصمت و طهارت و به جای تدبر و معرفت در کلام جعفر بن محمد علیه السلام و اهل بیت سراغ اراجیف نشخوار کرده غربی ها که بنام عرفان و فلسفه میرن.

ملاصدرایی که میگه نور شیطان سجده کردنی میباشد رییس ایناست تا اخرش برید دیگه...


صمدی املی و دیگر فلاسفه به کسایی که مخالف فلسفه هستن نسبت حمار یعنی الاغ میده حالا ببینید چه کسایی صراحتا با فلسفه مخالفت کردن:

1-مرحوم نادر دهر علامه شیخ مفید ره:فلاسفه از ملحدین هستند
اوائل المقالات: ۱۰۱٫ الفلاسفة الملحدین ـ ج۴ از مصنّفات الشیخ المفید ۱۴۳۵ه. ق.

2-فخر شیعه علامه حلی ره: بین اسلام و توحید و فلسفه  فرق بسیار است
نهج الحق وکشف الصدق: ۱۲۵

3-نبض تشیع جناب سید ابن طاووس: بدان فلاسفه بین مسلمین تفرقه و عداوت ایجاد نمودند و مسلمین را نزد دیگران محکوم به کفر کردند
فرج المهموم: ۲۱۶

4-جناب علامه مجلسی ره:فلسفه مانند علم موسیقی و سحر و کهانت(ارتباط اواح بشر با اجنه) حرام میباشد مگر تحصیل ان برای رد خودش
بحارالانوار ج8 / 350َ

5-جناب عالی مقام مقدس اردبیلی:بعضى من جمله ابن عربى و عبدالرزاق کاشانى قائل به وحدت وجود شده‏ اند و گفته‏ اند: هر موجودى خدا است! تعالى الله عمّا یقول الملحدون علوّاً کبیراً. باید دانست سبب کفر ایشان این بود که به مطالعه کتب فلاسفه پرداخته ‏اند… حال اگر کسى نیک تأمّل کند، خواهد دانست که سبب گمراهى این اهل باطل ـ خصوصاً ملاحده ـ فلاسفه شده‏ اند؛
حدیقه الشیعه ج2 754

6-جناب سید احمد بن زین العابدین:باید دانست که اکثر رؤوس ملحده و صوفیّه ،فلسفى بوده‏ اند که پروا از حدیث «لا تُفکّروا فی ذات اللّه‏» نداشتند و چشمه چشمِ عقل کوته‏ اندیش خویش را به خاک «غوائط» انباشته ‏اند و بعضى از متعلّمین فلسفه مى‏ گویند: مقصود ما از قرائت علوم فلسفه و مطالعه کتب صوفیّه، استعداد فهمیدن احادیث مشکله است! غلط فهمیده‏ اند یا مغالطه مى‏ کنند. کلاّ و حاشا، مگر قبل از شیوع فلسفه و ظهور مبتدعه در میان طوایف اسلامیّه، فهم کسى بر معانى آن احادیث راه نداشت؟! همانا به گمان این گروه بدنام، اکمال دین و اتمام شریعت غرّاء موقوف به وجود ابن عربى و ابن سینا و ملاّ صدرا بوده

کتاب خیراتیّه در ابطال طریقه صوفیّه

 

حالا سوال من اینه از صمدی املی شما که به مخالفین فلسفه نسبت الاغ میدید این بزرگان شیعه صراحتا و به کرات مخالفت کردن اگر سر حرفت هستی که شامل این بزرگان هم میشه العیاذبالله و اگر بخوای توجیه کنی سست بودن و بی پایه بودن فلسفه رو به دست خودت اثبات کردی


 
 
السلام علی المرمل بالدماء
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۳:٠٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٦
 

چون شب جمعه و زیارتی اربابمون هست این پستم برای اهل اشک و روضه

امام سجاد علیه السلام هنگام بازگشت کاروان اسرا به مدینه مقابل دروازه مدینه خطبه ای خواندند و یکی از فرازهای اون اینه:

((ای مردم بدانید طوری پدرم حسین سلام الله علیه را از پای در اوردن که در اسلام جایز نیست هیچ حیوان درنده ای را اینطور از پای دراورند))

واقعا جای تفکر داره اشک کمه لطمه کمه برای این مصیبت فدای خون گریستنت یا صاحب الزمان

مرحوم شیخ جعفر شوشتری ره روایات عجیبی در مورد اشک بر سیدالشهدا علیه السلام اوردن برای معرفت بیشتر به کتاب ایشون خصایص الحسینیه مراجعه کنید


 
 
شریعتی و دفاع از شخصیتهای کافر و سنی
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۳:٥٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٤
 

«من گاندی آتش‌پرست را بیشتر لایق شیعه بودن می‌دانم تا آیت الله بهبهانی و بدتر از او، علامه‌ی مجلسی را، و چه می‌گویم؟ مجلسی سنی است، و امام احمد حنبل که پسرش را به جرم اینکه یکسال قاضی شده، وقتی می‌بیند خمیرمایه از خانه پسرش آورده‌اند و نان پخته‌اند، نان را نمی‌خورد و وقتی می‌شنود نان را به دجله انداخته‌اند، هرگز لب به ماهی دجله نمی‌زند و ابوحنیفه را که چوب می‌خورد تا پست قبول نکند و به وفاداری نسبت به حق امامت خاندان پیغمبر، از تعقیب خلیفه عباسی متواری می‌شود، از او شیعی‌تر است. گورویچ یهودی ماتریالیست کمونیست، به خاطر آنکه تمام عمر را علیه جاهلیت فاشیسم هیتلر و دیکتاتوری استالین و استعمار نظامی ارتش سری فرانسه برای اسارت مردم الجزایر و جلادی‌های صهیونیسم در قتل عام مردم فلسطین، ... با اینکه در فرانسه زندگی می کرد و نژادش یهودی بود، از مرجع عالیقدر تقلید شیعه حضرت آیت الله العظمی میلانی که تاکنون هر چه فتوا داده است در راه تفرقه مسلمین بوده یا کوبیدن هر حرکتی در میان مسلمین و یک سطر در تمام عمرش علیه بیست و پنج سال جنایت صهیونیسم و هفت سال قتل عام فرانسه و صد سال استعمار و صدها سال استبداد ننوشته و ولایت برایش مقام نان و دکان نان و چماق دست بوده است، بمراتب به تشیع تزدیکتر است.»

 

این مردک احمق به علامه بزرگوار مجلسی میگه سنی بعد خودش سنگ علمای کافر سنی رو به سینه میزنه......وای بر حالش

 بامخاطبهای اشنا ص 11 و 12


 
 
علما یا جاهلان 2
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱٢:۳٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢۳
 

روایت عجیب از امیرالمومنین علیه سلام الله که جای تامل داره مخصوصا برای کسانی که دنبال عرفان و استاد عرفان میگردن چون ما هیچ دستوری از معصومین علیهم السلام در این باره نداریم و هرچی لازم بوده توو روایات اومده دیگه نیازی به استاد عرفان نیست.حالا اشخاصی که بانیان عرفان اسلامی بودن رو بعدا میگم الان مجال نیست واما روایت:

أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ‏ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ یَتَوَلَّى فِیهَا رِجَالٌ رِجَالًا فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ لَمْ یَخْفَ عَلَى ذِی حِجًى وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ لَمْ یَکُنِ اخْتِلَافٌ وَ لَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ فَیَجِیئَانِ مَعاً فَهُنَالِکَ اسْتَحْوَذَ الشَّیْطَانُ عَلَى أَوْلِیَائِهِ وَ نَجَا الَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنَى

اى مردم! فتنه‏ ها از پیروى آراء شخصى و نوآورى در احکام الهى آغاز گیرد که با کتاب خدا وفق ندهد. در این فتنه‏ ها است که جمعى به حمایت جمعى برخیزند ودسته بندیها شروع شود. اگر باطل، نقاب از چهره کریه خود می ‏گشود، بر مردم صاحب خرد پنهان نمی ماند. و اگر حق از پیرایه باطل جدا می ‏ماند، اختلافى پدید نمی ‏شد. ولى مشتى حق با مشتى باطل درهم مى‏شوند و با هم به صحنه می ‏آیند. این جا است که شیطان بر دوش هواخواهان خود سوار می شود و مؤمنانى که از سابقه الطاف الهى برخوردار بوده‏اند، از فتنه ‏ها کناره گرفته نجات می ‏یابند.(کافی ج 1 /54)

خیلی دقت میطلبه این روایت یعنی هر چی رو از غیر معارف اهل بیت نقل کردن میشه ارای شخصی.... اذکار و کیفیت و تعدادشون که بعضی اقایون میدن رو از کجا میارن؟چرا توو نهج البلاغه یا روایات دیگه نیومده...مثلا اقای حسن زاده توو کتاب هزار و یک نکته ذکری رو میگه که 225 بار در سجده شب قدر باید گفت ولی نه در مفاتیح و اعمال شب قدر اومده نه در روایات....یا ذکر طیهور و طیهار که ایشون میگه یکی از قطب ها میگفته این دو کلمه نه در قران اومده نه در روایات حتی از 2یا 3 مرجع سوال شده و جواب دادن این دو کلمه در ادبیات عرب هم ریشه نداره و کلمه عجیبی هست و اسما الهی نیست..

خدا لعنت کنه ابن عربی رو که البته اقای حسن زاده بهش میگه شیخ اکبر که بانی این انحرافات و عامل دوری از معارف اهل بیت بوده

البته افکار این اقایون رو علامه حلی ره هم رد کردن به صورت جدی و شدید....علامه حلی:آنان که باید با آنها جهاد کرد، دو دسته اند: مسلمانانی که از اطاعت امام بیرون رفته و بر او شوریده اند و آنها دو گروه اند: اهل کتاب و کسانی که شبهه اهل کتاب بودنشان وجود دارد مانند یهود و نصاری و مجوس و غیر آنها از کفار مانند دهریه و پرستندگان بت و آتش و نیز منکران ضروریات دینی مانند فلاسفه و غیر ایشان»تذکره الفقها ج1

حالا یا علامه حلی و شیخ عباش قمی و شیخ صدوق دارن راست میگن یا ابن عربی و حسن زاده و پیروان اینها....قضاوت با شما


 
 
علما یا جاهلان
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱٠:٥٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٢
 

توجه...............................................................................توجه

جناب مصباح یزدی:با ایات قران و روایات نمیشود معاد بهشت و جهنم و قیامت را اثبات کردهیپنوتیزم

پناهیان:هرکدام از ما میتوانیم مصداق عبارت ایه (واجعلنا للمتقین اماما)باشیمخنده

حسن زاده املی:ابن عربی(لعنت الله علیه)به خدمت امام عصر رسیده و از ایشان سوالاتی پرسیده  قهقهه

عزیزان من توضیح نمیدم فقط فکر کنید ببینید این حرفها رو چه کسایی دارن میزنن و فاجعه تا چه حد

فایلهای صوتی دو مورد اول موجوده......منبع سومی:ماثر اثار جلد دوم


 
 
وقتی دشمنان اهل بیت میشن عارف
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱٢:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٢
 

امروز دیدم دوباره یکی از سخنرانها داره از مولوی ملعون صوفی میگه...از کی تا حالا دشمنان اهل بیت شدن قطب مردم و وعظا؟بخدا حرفهایی که این بی شرف و استاد هم جنس بازش شمس تبریزی زدن از هیچ ملحد و زندیقی نشنیدیم...مثنوی پره از این حرفها اگه با دقت بخونید میفهمید که اینا هم از نسل عمر بن الخطاب هستن مثلا شمس میگه حضرت زهرا عارفه نبود زاهده بود و از ترس جهنم عبادت میکرد العیاذبالله....یا مولوی میگه پدر مولا علی علیه السلام مشرک بود نعوذبالله....ضمنا در عرفان مولوی فرقی بین مولا علیه السلام و ابن ملجم و عمر ابن عبدود و عمر ابن خطاب نیست مثنوی همه رو گفته....البته وقتی پیر و مراد 1نفر بشه ابن عربی دیگه نمیشه بیشتر از این توقع داشت ...از بیان افاضات ابن عربی شرم دارم به مولا...البته استفتائات مراجع نیز در مورد این اشخاص هست...اسنادش هم هست

ختم کلام فقط قران و 14 معصوم و خاندانشون علیهم السلام


 
 
سخنان امیرالمومنین علیه السلام با مردم مدینه
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱۱:۳۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٢
 

قال علی علیه السلام:
ذِمَّتِی بِمَا اءَقُولُ رَهِینَةٌ، وَ اءَنَا بِهِ زَعِیمٌ، إِنَّ مَنْ صَرَّحَتْ لَهُ الْعِبَرُ عَمَّا بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ الْمَثُلاَتِ حَجَزَتْهُ التَّقْوى عَنْ تَقَحُّمِ الشُّبُهاتِ، اءَلاَ وَ إِنَّ بَلِیَّتَکُمْ قَدْ عَادَتْ کَهَیْئَتِهَا یَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِیَّکُمْ ص ، وَ الَّذِی بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً، وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً، وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ، حَتَّى یَعُودَ اءَسْفَلُکُمْ اءَعْلاَکُمْ وَ اءَعْلاَکُمْ اءَسْفَلَکُمْ، وَ لَیَسْبِقَنَّ سَابِقُونَ کَانُوا قَصَّرُوا، وَ لَیُقَصِّرَنَّ سَبَّاقُونَ کَانُوا سَبَقُوا،


امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) پس از بیعت مردم مدینه با ایشان در اولین سخنرانی خود فرمودند: آنچه مى گویم به عهده مى گیرم، و خود به آن پاى بندم، کسى که عبرت‌ها براى او آشکار شود، و از عذاب آن پند گیرد، تقوى و خویشتن دارى او را از سقوط در شبهات نگه مى دارد، آگاه باشید، تیره روزی‌ها و آزمایش‌ها، همانند زمان بعثت پیامبر (صلی الله علیه واله)) بار دیگر به شما روى آورد.
سوگند به خدایى که پیامبر (صلی الله علیه واله)) را به حق مبعوث کرد، سخت آزمایش مى شوید، چون دانه اى که در غربال ریزند، یا غذایى که در دیگ گذارند، به هم خواهید ریخت، زیر و رو خواهید شد، تا آنکه پایین به بالا، و بالا به پایین رود، آنان که سابقه اى در اسلام داشتند، و تاکنون منزوى بودند، بر سر کار مى آیند، و آنها که به ناحق، پیشى گرفتند، عقب زده خواهند شد.


 
 
ضمانت عجیب امام کاظم علیه السلام
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱:۳۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٠
 

قابل توجه مسئولان: علی بن یقطین وزیر هارون بود اما شیعه بود، هارون هم نمی‌دانست. یک روزی علی بن یقطین مراجعه کرد به موسی بن جعفر (علیه السلام)، حضرت یک جمله به او فرمودند. فرمودند من سه چیز برای تو ضمانت می‌کنم به شرطی که تو هم یک چیز را برای من ضمانت کنی. آن یک چیزی که تو باید به من قول بدهی این است که: لا یأتی أحدٌ من موالینا فی دارالخلافه إلّا قمت بقضاء حاجته. یعنی قول بده یک نفر از دوستان ما وارد دارالخلافه که می‌شود و کار دولتی دارد کارش را راه بیاندازی، هی امروز و فردا نکن.

اگر قول بدهی من سه چیز را برای تو ضمانت می‌کنم:
1. أن لا یصیبک حرّ سیف؛ حرارت شمشیر به تو نرسد. به زبان ما یعنی ترورت نکنند. اگر کار راه‌انداز باشند این اداری‌ها هیچ وقت کسی ترورشان نمی‌کند.


2. ولا یظلّک سقف سجنٍ ابداً؛ سقف زندان هم بر تو سایه نیاندازد. قول می‌دهم که زندانی نشوی.


3- ولا یدخل الفقر بیتک ابداً؛ فقر هم در خانه‌ات نیاید.

 

مستدرک الوسایل/بحارالانوار


 
 
پای درس مولای ازل و ابد امیرالمونین علیه السلام
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱:۱٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٠
 

امام علی(ع) در سفارشی برای به دست آوردن مکارم اخلاق می‌فرمایند: "بر شما  باد به تحصیل مکارم اخلاق، که آن، مایه رفعت و سربلندی است؛ و دوری کنید از خوی‌های پست، که آن، انسان‌های شریف را پست می‏‌کند و مجد و بزرگواری را از بین می‏‌برد.

از ایشان درباره مکارم الاخلاق سوال شد، فرمودند: " گذشت از کسی که به تو ظلم کرده، رابطه با کسی که با تو قطع رابطه کرده، عطا به آن کس که از تو دریغ داشته است و گفتن حق اگر چه بر ضد خودت باشد

آن حضرت همچنین فرمودند: "در راه کسب مکارم اخلاق پشتکار و پایداری ورزید

در پای درس مولای متقیان از بهترین مکارم اخلاق سوال می‌کنیم، ایشان می‌فرمایند: "بهترین مکارم اخلاق، ایثار است.

اسوه و الگوی اخلاقی ما همچنین فرمودند: "بهترین مکارم اخلاق، گذشت توانا (از انتقام) است و بخشش کسی که خود نیازمند است.

امام علی(ع) درباره نسبت تقوا با اخلاق دارد نیز می‌فرمایند: "تقوا رییس اخلاق است

ایشان در جایی دیگر فرمودند: "اگر هم به بهشت امید (و باور) نمی‌داشتیم و از دوزخ نمی‌هراسیدیم و پاداش و کیفری در میان نمی‌بود باز شایسته بود که در طلب مکارم اخلاق برآییم، زیرا که راه موفقیت و پیروزی در تحصیل مکارم اخلاق است

نهج البلاغه/نهج الفصاحه/غررالحکم


 
 
منزل ابدی
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ٢:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۱٧
 

قبر هر روز پنج کلمه را فریاد میزند.

1-من خانه تنهای ام، پس با خود انیس و مونسی به سوی من آورید(تلاوت قرآن)

2-من خانه تاریکی هستم، پس با خودتان چراغی به سوی من آورید (نافله شب)

3-من خانه خاکی هستم، پس با خودتان فرشی به سوی من بیاورید (عمل صالح)

4-من خانه گزندگان هستم، پس با خودتان پادزهری به سوی من بیاورید (لااله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله)

5-من خانه فقر هستم، پس با خودتان گنجی به سوی من بیاورید( صدقه)


 
 
گاهی به بهانه های مختلف انجام میدهیم
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ٥:٢٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۱٥
 

غیبت کردن ، خوردن گوشت برادر مؤمن مرده (سوره حجرات /12)

غیبت ، حرام است همچون خون ومال وآبروی مؤمن (رسول الله ص)

غیبت ، بد تر از زناست (رسول الله ص)

غیبت ، مجوزو بهانه ای برای عیبگویی و غیبت شدن (امام علی ع وامام صادق ع)

غیبت ، باعث مبغوض شدن نزد خدا ومردم (امام علی ع)

غیبت ، منفور ترین مردم نزد خدا شدن(امام علی ع)

غیبت ، از زشت ترین فرومایگیها (امام علی ع)

غیبت ، بزرگترین گناه (امام علی ع)

غیبت ، باعث لعن شدن (امام کاظم ع)

غیبت ، خورش سگهای دوزخ (امام علی ع وامام سجاد ع)


 
 
امان از دلت یا صاحب الزمان
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱۱:۳٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۱٤
 

به دلیل کشتار شیعیان مظلوم پاکستان 3 روز

عزای عمومی در این کشور اعلام شده

است.خدایا وهابیت و دشمنان شیعه را به

دست یداللهی امام عصر عج نابود بگردان.

لعنت بر انکه بناحق خلیفه شد

لعنت بر انکه پایه گذار سقیفه شد


 
 
رزق و روزی
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ٩:٠۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۱٢
 

رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند:
«هیچ عملی که شما را از آتش دور کند نمانده، مگر آنکه آن را برای شما گفته ام و هیچ عملی که شما را به بهشت نزدیک کند نمانده، مگر آنکه شما را به آن راهنمایی کرده ام. روح القدس از جانب خداوند به قلبم افکنده که تا کسی روزی خود را تماماًنگرفته، نخواهد مرد. بنابراین در راه طلب رزق، اعتدال را رعایت کنید».حریص نباشید. خود را به آب وآتش نزنید. حلال و حرام را با هم مخلوط نکنید.
«الشَّیطانُ یَعِدُکُمُ الفَقرَ و یَامُرُکُم بِالفَحشاءِ و اللهُ یَعِدُکُم مَغفِرَةً مِنهُ و فَضلاً واللهُ واسعٌ علیمٌ»
« سورۀ مبارکۀ بقره، آیه۲۶۸»
«این شیطان است که شما را از فقرآینده می ترساند و شما را به فحشا و کار زشت وادار می کند و خداوند به شما وعدۀ وسعت و مغفرت می دهد و [ به هر چیزی] داناست».این قدر حرص نزنید؛ خداوند را در زندگی به حساب بیاورید. نکند اگر امتحانی پیش آمدو رزق مقّدر شما اندکی دیر رسید و تنگدستی به سراغتان آمد، خود را گم کنید و به وادی معصیت بیفتید و بخواهید آن رزق مقدّر خود را از راه معصیت به دست بیاورید، این کار
را نکنید، عجله و شتاب نکنید. گاهی صحنۀ امتحان پیش می آید و اندکی تاخیر می شود و تنگدستی پیش می آید؛ ولی هرگز خدا را فراموش نکنید و شیطان را به خودتان راه ندهید.آن رزق مقدّر خدا را که برای شما معیّن کرده، از راه عبادت بدست بیاورید. مطیع فرمان خدا باشید و حلال و حرام خداوند را رعایت کنید تا اینکه به آن رزق مقدّر حلال خدا برسید

برگرفته شده از کتاب "عطر گل یاس"؛ جلد اول؛ سیّد محمّد ضیا آبادی


 
 
20 حدیث نورانی
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ٤:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۱٠
 

-1 خَیرُ الأصحابِ مَن قَلَّ شِقاقُهُ و کَثُرَ وِفاقُهُ.

بهترین یاران کسی است که ناسازگاریش اندک باشد و سازگاریش بسیار. پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله)

2-ابن آدم عندک ما یکفیک وانت تطلب ما یطغیک لا بقلیل تقنع ولا بکثیر تشبع .

فرزند آدم ، آنچه حاجت تو را رفع کند در دسترس خود داری و در پی آنچه تو را به طغیان وا می دارد روز میگذاری ، به اندک قناعت نمیکنی و از بسیار سیر نمی شوی . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله)

3-اتق دعوة المظلوم فإنما یسال الله حقه وان الله لن یضیع لذی حق حقه

از نفرین مظلوم بپرهیز زیرا وی به دعا حق خویش را از خدا میخواهد و خدا حق رااز حق دار دریغ نمیدارد . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله)

4-اتقوا الدنیا فوالذی نفسی بیده انها لأسحر من هاروت وماروت

از دنیا بپرهیزید ، قسم به آن کس که جان من در کف اوست که دنیا ازهاروت و ماروت ساحرتر است . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله 

5-اتقوا دعوة المظلوم فإنها تصعد الی السماء کأنها شرارة

از نفرین مظلوم بترسید که چون شعله آتش بر آسمان میرود . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله)

6-اثنان یعجلهما الله فی الدنیا البغی وعقوق الوالدین .

دو چیز را خداوند در این جهان کیفر میدهد : تعدی ، و ناسپاسی پدر و مادر . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله)

7-إنَّ اللهَ عَزَّوَجَّلَ یََرحَمُ الرَّجُلَ لَشُدَةِ حُبِّ لُوَلَدُه.

براستی که خداوند عزوجل رحم می نماید مرد را، به سبب شدت محبت او به فرزندش. امام صادق (علیه السلام 

8-اَحبّ اخوانى الى من اهدى الى عیوبى

محبـوبتـرین بـرادرانـم نزد من، کسـى است که عیبهایـم را به من اهدا کنـد. امام صادق (علیه السلام) 

9-انَّ العَملَ القَلیل الدّائم علی الیقینِ اَفضَلُ عِنداللهِ منَ العَمَلِ الکثیر علی غَیرِ یقین

عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین باشد برتر است. امام صادق (علیه السلام) 

10-ما عذب الله امه الا عنداستهانتهم بحقوق فقرإ اخوانهم

خداوند امتى را عذاب نخواهد کرد، مگر در وقتى که نسبت به حقوق برادران نیازمند خود سستى نمایند. امام صادق (علیه السلام)

11-ایـاکـم ان یحسـد بعضکـم بعضـا فـان الکفـر اصله الحسـد.

از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است. امام صادق (علیه السلام)

12-لاتشـاور احمق و لاتستعن بکذاب و لاتثق بمـوده ملوک

با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.امام صادق (علیه السلام)

13-احب الاعمال الی الله أدومها وان قل .

محبوبترین کارها در پیش خدا کاریست که دوام آن بیشتر است ، اگر چه اندک باشد . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) 

14-لا فقر اَشد من الجهل ، لا مال اَعود من العقل .

هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) 

15-احب الجهاد الی الله عز وجل کلمة حق تقال لامام جائر

بهترین جهادها در پیش خدا سخن حقی است که به پیشوای ستمکار گویند . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله)

16-احب الطعام الی الله ما کثرت علیه الایادی

بهترین غذاها در پیش خدا آن است که گروهی بسیار بر آن بنشیند . پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) 

17-احب عباد الله الی الله أنفعهم لعباده .

از جمله بندگان آن کس پیش خدا محبوبتر است که برای بندگان سودمندتر است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) 

18-الجبارون ابعد الناس من الله عز و جل یوم القیامة

دورترین مردم از خداوند عزو جل در روز قیامت سرکشان متکبر هستند.امام صادق (علیه السلام)

19-اِذا رأَیتمُ العَبدَ مُتفُقَّداً لِذُنوبِ النّاس ناسیا لِذنوبه فَاعلُمو اَنَّهُ مُکرَ بهِ

هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده است بدانید که او فریب شیطان را خورده است.امام صادق (علیه السلام)

20-مَن ماتَ و لَم یعرف امام زمانِهِ ماتَ میتةً جاهِلیةً

هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.امام صادق (علیه السلام)

 


 
 
حدیثی شگفت انگیز از امام صادق علیه السلام
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ۱٠:۱٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٩
 

امام صادق علیه السلام فرمود :
بخدا قسم اگر این امّت تا روز قیامت بر روى پا بر خاک بایستند و خاکستر بر سر بریزند و به درگاه الهى زارى کنند و تا روز قیامت نفرین کنند کسانى را ( ابوبکر و عمر )که با جرمى که به امّت نمودند آنان را گمراه کردند و از راه خدا باز داشتند و به سوى آتش کشانیدند و در معرض نارضایتى پروردگارشان قرار دادند و ایشان را مستحقّ عذاب خدا کردند، باز هم در لعنت خود مقصّرند

سلیم بن قیس هلالی حدیث 15


 
 
عباراتی که بر دسته شمشیر رسول‌الله(صلی الله علیه واله) حک شده بود
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ٢:۳٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٩
 

مرحوم علامه مجلسی(ره) از امالی مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(صلی الله علیه واله) این چند جمله نوشته شده بود:
«صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ»
چه جمله‌های پرمحتوایی، آن هم بر قبضه شمشیر! یعنی اکنون که پیامبر(صلی الله علیه واله) به قدرت رسیده و شمشیر به دست گرفته است چه باید بکند؟ آیا کارش جنگ و خون‌ریزی و بی‌رحمی است یا رحمت و لطف و کرم؟از آنجایی که شمشیر هم برای دفع مهاجم و رفع مزاحم است از این رو بر دسته‌اش نوشته شده:
«صِلْ مَنْ قطعک؛ اگر کسی از تو برید، تو به او بپیوند».
او به خانه‌ات نیامد تو به خانه‌اش برو؛ از حالت جویا نشد تو از حال او جویا شو؛ نگو که او نیامد من هم نمی‌روم؛ او از حالم نمی‌پرسد من هم نمی‌پرسم.
«قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا عَلی نَفْسِکَ؛ (همیشه و در هر جا) آنچه حق است بگو اگرچه به زیانت تمام شود.
«و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ؛ نیکی کن درباره کسی که به تو بدی کرده است».
خیلی مهم است اگر به کسی که با ما هیچ رابطه‌ای ندارد، نه به ما بدی کرده و نه خوبی، خدمتی کرده و یا مشکلی از او حل کنیم. البته کار خوبی کرده‌ایم؛ اما خیلی کار مهمی انجام نداده‌ایم. زمانی هم که کسی به ما خدمتی کرده و ما هم متقابلاً به او خدمتی می‌کنیم باز هم کار مهمی نکرده‌ایم.
مهم این است که به کسی که به ما بدی کرده، در زندگی ما مشکلی ایجاد کرده و یا چاهی سر راهمان کنده است خوبی کنیم، مشکلش را برطرف و خار را از سر راهش برداریم؛ این است کمال و از مکارم اخلاق است. چرا که الگو و اسوه ما رسول‌الله(صلی الله علیه واله) فرموده‌اند


 
 
تماشای اجرای حد
نویسنده : محمد جعفری - ساعت ٢:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٩
 
قابل توجه افرادی که دنبال عیوب دیگران هستن و از رسوایی بقیه لذت میبرند:
در این مورد، تنها به ذکر روایتی از امیرالمومنین(ع) اشاره میشود  که در جلد 28 وسائل الشیعه باب 22 از ابواب مقدمات حدود و احکام عمومی بدان اشاره شده و در آن حضور و نگریستن به اجرای حدود در آن به شدت تقبیح شده است:
یعقوبی از پدرش نقل می کند امیرالمومنین(ع) در سفری به بصره، شاهد هجوم مردم برای دیدن صحنه اجرای حد بوده اند و این موضوع عامل سؤال حضرت از قنبر شده که: "برو ببین این افراد که هستند و برای چه هجوم آورده اند!" و قنبر پس از رؤیت این جمعیت به حضرت عرضه می دارد که برای دیدن اجرای حد هجوم آورده اند. حضرت پس از نگاه به چهرۀ افراد مهاجم می فرمایند: زشت باد چهره هائی که دیده نمی شوند مگر در حوادث زشت و تلخ؛ این آدم ها فضول رجال و مردمند –یعنی ته مانده های جامعه – قنبر، آنان را از چشم من دور ساز!